Liten loppisrunda

 
I dag blir det förmiddagskaffe i de här fina kopparna som jag fyndade på loppis i går tillsammans med kakfatet, gräddkannan och den vackert broderade duken. Kopparna har små rosenmönster och en blå bård med vita blommor och blad. Har aldrig sett den tidigare. Det är ingen dyrgrip, men i min "mormorskopp"-samling passar den perfekt in. Och kannan, som också har en liten rosenbård, matchar ju det hela rätt bra.
 
 
 
Och eftersom min dator är nyrenoverad och pigg och fräsch och det numera tar ingen tid alls att lägga upp en bild, så passar jag på att visa alla textilier som jag fick med mig hem från de roliga Katrineholmsloppisarna i går. En fint mönstrad liten kudde, ett läckert förkläde i fina färger och två handbroderade dukar. Alltihopa fick jag för en spottstyver! Helt otroligt med tanke på allt arbete som lagts ner på att tillverka dessa prylar en gång i tiden.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: AnnaHelena

Tjoho vad kul med ett inlägg från dig igen! Hoppas lusten att blogga återinfinner sig nu!

Kram // AH

2015-09-06 @ 16:34:09
URL: http://vardagimittliv.blogspot.com
Postat av: linneaskariskulla.blogg.se

Ja, med den här snabba datorn lär det bli ett och annat blogginlägg fram över... Och det har jag Vincent att tacka för😀👍🏻

2015-09-06 @ 21:48:41
URL: http://linneaskariskulla.blogg.se/
Postat av: Emilia

Kul att du bloggar igen mamma! Fina koppar också! <3

2015-09-07 @ 03:11:13
URL: http://nouw.com/ayearinmylife

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0