Fina fäbodvägar igen

 
I helgen var det full fart på oss sandviksbor, som samlats för att grusa vägarna och fylla igen hålen, som sommarens regn åstadkommit.
 
 
 
Ordförande i fäbodlaget, Per Eriksson, hade lastat sin traktor full med grus, och körde sakta uppifrån Glabacken och ner till Flosjön medans alla spadar och krattor kom till användning.
 
 
 
Ja, själv såg jag till att kaffet blev klart i tid, eftersom jag ALLTID prioriterar kaffepauser och dessutom hade jag bakat en äppelkaka i långpanna , som jag behövde skära upp i fyrkantiga bitar. Här är det Eva Urell (egentligen Dahlqvist), Birgitta Gossas med barnbarn och Gusten Norestrand som intagit dansbanan för en kopp kaffe.
 
 
 
Roligt att så många tog sig tiid att fika. Här Per Eriksson, Back-Pers Per-Åke, Putte Dahlqvist och Stig Olsson i glatt samspråk. 
 
 
De här små, söta kullorna från Gossasgården gjorde mig sällskap under kaffekokningen och hjälpte till att hämta vatten från bäcken och duka fram allt på dansbanan.
 
 
Fikat var uppskattat av alla och jag säger bara, BRA JOBBAT ALLIHOPA! Kul att göra nåt bra för det gemensamma i Sandvika.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0