Släktkalas hos Carol och Jim

 
Carol och Jim har i dag bjudit hem oss på middag i Worth. Det uppskattar vi. Här bodde jag och min reskompis Lena vid ett flertal tillfällen när vi först kom till USA för 30 år sedan, så det ska blir roligt att även resten av familjen får komma hit och hälsa på dem. Och så får vi en chans att träffa ännu fler släktingar medan vi är här. 
 
 
 
 
 
Carol har fixat en fantastisk buffé, som vi glupskt kastar oss över, och hon har även bakat de godaste chokladkakorna. 
 
 
 
Carols bror, David, kom med sin fru Norma, för att träffa oss och vi passar på att dela ut dalahästar och Leksands knäckebröd till alla. David, som gillar släktforskning, tar fram och visar några gamla släktpapper och bilder, som vi fascinerat tar del av. 
 
 
 
Det är tack vare de här tjejerna och killarna på bilden, som vi sitter här tillsammans i dag. Fyra av min farfars syskon for nämligen till USA i början 1900-talet och tre av dem - Emil, Simon och Elsie blev kvar och bildade familj. Och det är Simons ättlingar vi hälsar på här i Chicago.
 

 
Förra gången jag var här var Jeff, i blå tröja längst bak i bilden, en liten kille, som hjälpte mig tvätta Jimmys bil. I dag är han dubbelt så lång som jag och vi får träffa hans egen söta familj med fru Kathy och killarna Matthew och Kayden.
 
  
 
Vilket släktkalas! Thank you so much Caroi and Jim, we enjoyed every minute of your party! And than you David and Norma  and Jeff and Kathy for driving all the way to meet us:) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0