Annandagsfika i Forssjö

 
Hemma hos min svägerska AnnaHelena och hennes familj råder julefrid i hela huset. Det är en fröjd att få komma hit och njuta av all noga utvald inredning, färgsättning och fina stilleben. 
 
 
 
I granen hänger vita och stilrena smällkarameller och i godisskålen ligger den hemmagjorda ischokladen och snyggt inslagna kolan.
 
 
Maria, min andra svägerska, samlar oss i köket, då det är tid för påsfest oss svägerskor emellan. Det är Maria som samlat en massa fynd under året till oss; trädgårdshandskar med rosor på, fina ljus, handdukar och lite annat smått och gott. En kul grej, som nästan blivit tradition.
 
 
 
AnnaHelena har en fantastisk trädgård, där hon huserar som mest vår- och sommartid. Och några av hennes plantor har fått följa med in i värmen under vintern. Hennes fina växter och inspirerande hem kan man följa på hennes blogg Vardagimittliv.
 
 
Håkan, min svåger, har köpt en ny kaffemaskin och bjöd på kaffe machiato - väldigt gott!
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Jag vet vad du talar om eftersom jag följer AnnaHelenas blogg, hon kan verkligen konsten att inspirera! Det märker jag allt att Du kan också.
Ha det gott. / Carina

2014-01-15 @ 06:45:10
URL: http://vidbjarsjobacken.blogspot.se
Postat av: Anonym

Men - tack för smickret, Eva-Karin! :)
Jag blir ju nästan generad, ju...
SÅ kul att du bloggar igen. Jag har läst igenom alla fina december-inlägg du har gjort. Verkligen supermysiga bilder! Hoppas att du fortsätter blogga nu när du tycks ha fått upp farten! :)

Kram // AH

2014-01-15 @ 19:43:01
Postat av: Anonym

Verkligen mysigt förstår att ni hade en rikig kalasjul!

2014-01-23 @ 16:30:55
URL: http://rostochradisor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0