Det gör ont när knoppar brister

Träningsvärk – hur är det möjligt? I går var jag ute och städade i trädgårdslanden – bar kvistar och krattade bort gammalt löv och annat ogräs. I dag har jag värk i hela kroppen! Det gör så ont att jag knappt kan ta mig fram. Än mindre böja knäna. Hur kunde det bli så här?

"Och jag som trodde att du gillade trädgårdsarbete", säger äldsta dottern frågande, när jag beklagar mig över värken.

"Det här är inte kul, förklarar jag, men har man en trädgård, så får man ta den här biten också".

Men aldrig har det väl gjort så här ont?

Vilken tur att jag avslutade dagen med att springa till Blomsterlandet och handla lite vårblommor. De lyser upp det annars, så här års, rätt så färglösa uterummet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0