Kofestvicku i Dala-Floda

 
Så var det dags för den årliga Kofestmarknaden i Dala-Floda med massor av spännande aktiviteter under hela veckan innan, som t ex kajakpaddling,
 
 
fädbodvandring, 
 
 
gammaldags slåtter ...
 
 
 
... och möjlighet att pröva på flodabroderi.
 
 
 
Dessutom fantastiska konserter med fiolspelmän från trakten och gäster från Kungliga Filharmonikerna.
 
 
 
Själva var vi så upptagna med att ladda inför vår Kofestloppis så vi missade i stort sett allt annat i år. Helt galet, men det tar vi igen nästa år!
 
 
Jag hann trots allt att få vara med om en gammaldags höhässjning med hästar och allt mitt i kyrkbyn. Ylva och Ingrid från Vargheden respektive Ullbacken i Malung visade hur det gick till och berättade även om sina egna hästprojekt.
 
 
 
 
Flokullan Ippis Anette räfsade och hjälpte hästkarlen att hålla ordning på hästarna. Och min pappa, David, som också var med, intygade att allt såg precis ut som när min farfar höll i slåttern i gamla Borlänge by för si så där 60-70 år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0