Min favoritbutik

 

Till Lokgården i Häradsbygden åker jag gärna när vi har vägarna förbi. Här finns en salig blandning av nytt och gammalt i en fantastisk miljö! Allt är noga utvalt och snyggt upplagt på bord och hyllor och man blir helt lyrisk av att bara gå runt och kolla på alla prylar. Härifrån åker man

inte utan att ha minst en gjutjärnskruka, en zinkkanna eller ett kakfat på fot med sig hem.





Lena Wikman, som driver butiken tillsammans med sin man, målar även tavlor och konstkort med bland annat dalahästar och kurbits som hon säljer i butiken. Jag sprang på Lena på Formex i förra veckan där hon var för att hitta återförsäljare till sin konst.

 

 

 

I närheten av Lokgården ligger Leksands brödfabrik där vi brukar köpa fäbodknäcke och brungräddat till bra pris. Ett tips alltså! Själva byn Häradsbygden är dessutom värt ett besök i sig med alla fina gårdar som ligger tätt tätt längs byvägen... Flera av husen här har figurerat i kända familjetidningar och inredningsmagasin.


Kommentarer
Postat av: AnnaHelena

Den där butiken ser ut att vara något för mig också!!!

Kanske får jag följa med dig någon gång...?



Kram // AH

2012-02-01 @ 18:44:20
URL: http://vardagimittliv.blogspot.com
Postat av: linneaskariskulla

självklart A-H! Det vore ett nöje att ta med dig dit! Jag tror precis som du att du skulle älska det stället:)

2012-02-03 @ 15:51:44
URL: http:///linneaskariskulla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0