Vart tog våren vägen?


Fick en smärre chock i morse när jag vaknade och tittade ut och hela trädgården var FULL AV SNÖ!! Växthuset och korgarna med påskliljor på altanen var täckta med snö!?

 

 

De stackars penséerna på framsidan stod med böjda huvuden och såg minst sagt förnärmade ut.

 

 

 

Några vårlökar på altanbordet var helt gömda i snödrivor...

 

 

...och i landet som Thomas och jag räfsade i måndags tittade hundratals lökar upp ur jorden med förvånad min och ett täcke av snö över sig.

 

 

Men med lite solsken och plusgrader på eftermiddagen förvandlades det mesta till snöslask. Och när jag gick till ica för att handla så var det läge för gummistövlar. Förhoppningsvis är det här bara ett tillfälligt så kallade aprilväder! Måtte våren vara på väg tillbaka! VIVA LA VÅR!!


Kommentarer
Postat av: AnnaHelena

Oj oj oj...jag såg ju både på tv och i olika bloggar hur ni hade det i går! Så hemskt!

Här hade vi faktiskt en solig och fin lördag, och absolut ingen snö. Hoppas att vi inte behöver få någon mer heller. Förrän i december...



Kram // AH

2012-04-15 @ 08:13:29
URL: http://vardagimittliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0