Mina prima ballerinor


Fuchsior är fantastiska med sina ballerinakjolar, armar som fladdrar och långa smala ben! Tänk att en sådan liten planta, som jag köpte på trädgårdsmässan i Kista, tidigt i våras, kan bli så fulländad i sin blomning.




Jag kan aldrig sluta se mig mätt på dem. Smyger runt i trädgården och försöker hitta nya vinklar att fotografera dem ur.




Just för att de är så skira och vackra så skulle man kunna tro att de också är av den där bräckliga sorten, som går sönder om det kommer ett par regnstänk på dem. Men det är ju precis tvärtom. Det här är en riktig ruskvädersblomma som klarar det svenska sommarklimatet med både regn och kyla riktigt bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0