Lärkpynt


Pysslade utomhus i dag. Samlade ihop grannarnas vinterfrukt som ramlat ner på  vår tomt, hämtade mossa i skogen och gjorde en krans av lärkkvistarna som jag fått av min svägerska i Forssjö.




Äpplena är röda och fina och gör sig bra till både bak och pynt.




Kuddmossa har blivit en pysselfavorit. Den är fin som dekoration i låga korgar och zinkformar. Växthuset är fullt av den. Och i år blir det nog en mosskrans till advent att hänga på ytterdörren.



Lärkkvistarna är nyplockade. Det gör att de är rätt töjbara och det underlättar ju om man ska göra en krans av dem.


©

Det är som sagt ovanligt varmt ute i dag, så jag håller till vid mitt planteringsbord på baksidan av vårt hus. Här ute trivs jag väldigt bra och tiden går fort, alldeles för fort...




På lärkkvistarna sitter små söta kottar. Väldigt dekorativa!



Även grannarna är ute och pysslar i sin trädgård och vi pratar över staketet en stund.




Tack A-H för lärkkvistarna! Jättekul att hålla på med. Och så fint det blev!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med! Det blev verkligen fint!

Jag har också pysslat med mossa och kottar i dag. Rena terapiverksamheten. Till och med en granriskrans blev gjord, så nu kan det lika gärna få börja snöa...



Kram // AH

2011-11-06 @ 20:41:33
URL: http://vardagimittliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0