En riktig energikick


Att bada på japanskt vis visade sig vara riktigt behagligt! Kusin Maria och jag tog skärgårdsfärjan till Hasseludden i morse för en heldag på det japaninspirerade spat, Yasuragu. Först tvagning enligt japansk sed och sen bad i utomhuskälla där temperaturen i vattnet uppgick till +46 grader. Helt fantastiskt att få ligga och flyta i så varmt vatten och bara njuta.

Solen sken på oss, körsbärsträden blommade och utsikten över vattnet och de förbipasserande båtarna var helt outstanding! Som om det inte var nog, så hade Maria bokat shiatsumassage åt oss och jag fick en rejäl genomgång av mina energibanor. De var något i obalans, tyckte massageterapeuten, men tröstade mig med att "vi har alla våra skavanker att ta tag i". Hon föreslog afrikansk dans för att få fart på energiflödet. Så nu blir det dans på måndag.

De fina bilderna som vi tog på Yasuragi, fanns inte när jag kom hem, sorry Maria. De hade av nån outgrundlig anledning raderats??!!! Så vi får åka tillbaka och bada igen. Och äta halstrad lax med teriyakisås. Det var fantastiskt gott! En helt underbar dag, helt enkelt!

Stort tack till Maria, Peter och Aina för en fantastisk 50-årspresent!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0