Sticklingar


Nu har pelargonsticklingarna jag fick av kollegan Birgitta fått jord att växa i.
De var kraftiga redan från start och det ska bli kul att se om de blir lika stora och fina som rosenpelargonerna jag drev upp i fjol.



Har även planterat om de tio fuchsiasticklingarna från Rockdala, som jag köpte på trädgårdsmässan i går. Plantorna tar dessvärre rätt mycket plats och vi fick ställa in ett extra bord intill fönstret, där de kan stå och växa till sig tills de är dags att flytta ut i växthuset. Tittar man ut på snöhögarna i trädgården så förstår man att det dröjer.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Härligt med sticklingar. Men jag som ännu inte har börjat att plantera om mina pelargoner. Kommer du ner och fixar detta?

2011-03-15 @ 10:49:50
Postat av: lovisa

allt bra?:D

2011-03-15 @ 11:08:50
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: ekan

ja, men visst Ingela, jag kommer gärna! Fast just nu är det lite för kallt. jag kommer så fort det blivit lite varmare.

2011-03-16 @ 22:07:36
URL: http://linneaskariskulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0