På sparkrunda i byn


Inget går upp mot en runda i byn på spark! Speciellt en sådan här dag, när solen skiner och det droppar från taken. Amanda och jag njuter av farten och den friska luften. Men VAR ÄR ALLA?


Floda kyrka ligger fint vid älvkanten, det går inte att missa den om man åker på riksväg 70 mot Malung och Sälen. Här är jag döpt. Och gift. Här är också flera av mina kära släktingar begravda, bland annat min mormor, Drängpers Linnéa. Jag och tjejerna brukar plocka ängsblommor och sätta på graven, men i dag är kyrkogården täckt med snö och vi sparkar vidare.


Vi stannar till vid Danielsgården, en gammal, men otroligt fint upprustad
gård i Kyrkbyn. Här intervjuade jag Yvonne Attergren och hennes man om deras renovering för Dalabygden en sommar för länge sen.



På somrarna driver Yvonne en antikaffär på gården.



Nu har morfar David och Emilia anslutit.


En fikapaus längs vägen är inte fel.


Full fart framåt mot Syrholn och...


...Drömhuset! Som tyvärr inte är till salu :(
Men det står oftast tomt. Synd på så fint ställe.


Här är vägen ner till Sjögårda. Och Flosjön.
En fin plats på jorden.


Jag gillar sjöbodarna som står nere vid Flosjön. Vi kör ut på isen
och sätter oss på sparkarna och kisar mot solen. Glömmer tiden
för en stund och njuter av att bara vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0