Flodabroderi av Mases Edit


De här färggranna och fina tvåändsstickade påsömvantarna med kavelkrans plockade mamma fram ur gömmorna när jag var i Floda sist. Jag fick dem i present av Mases Edit för många år sen. Hon hade stickat och broderat dem till mig. Precis som hon broderade banden till min flodadräkt. Och Emilias flodahätta. Och mycket annat. Helt fantastiskt! Vilka vackra konstverk hon trollade fram. Vantarna är ju tänkta att användas ihop med flodadräkten, men eftersom jag inte använder den särskilt ofta, så har vantarna blivit liggandes. Tills nu. Tack vare Johanne, min stick- och mönsterintresserade kollega på Året Runt, som dessutom är mycket fascinerad av flodabroderier, så fick vantarna åka med till Stockholm, för att hon skulle få se dem. Och vem vet, jag kanske börjar använda dem till vardags. Lite frestande är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0