Mosskrans med dalahästar



Kransbindning och glögg är en trevlig sysselsättning så här ett par veckor innan jul! Själv har jag laddat i flera veckor för det här. Grön mossa hämtade jag till exempel i vår skog för ett bra tag sen.




Det gäller bara att få så mycket tid över hemma att man kan dra igång själva projektet. För ett litet projekt är det ju. Även om det är roligt.




Jag brukar binda en krans av tall- och granris, men i år är det grönmossa som gäller! Kransen binds ihop med guldtråd och dekoreras med rödprickigt band och dalahästar (ja, jag vet, dalarötterna ger sig till känna mer och mer för varje dag som går).
Nu hänger den i allafall på ytterdörren och jag kan ta itu med nästa pyssel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0