En trädgårdsrunda


Tillbaka i storstan igen, semestern är slut, men livet går vidare! Än känns det helt ok, men det kan ju till viss del bero på att sommaren fortfarande är här. Och att jag har en egen trädgård att strosa i.



Dahliorna blev inte så många i år. Flera frös under den kalla vinterns som var. Men de som finns är både färgstarka och fina.



De flesta dahliorna är inte oväntat lila. Men det finns också en och annan i rosa.


I växthuset samsas pelargoner, dahlior och tomater. Och några fina fuchsior som jag köpte som sticklingar på trädgårdsmässan i Kista tidigt i våras.



Pelargonerna blommar för fullt just nu. Sticklingarna som jag fick av min kollega Birgitta trivs bra här inne och har ränt i väg som bara den. Och jag har nog blivit ett riktigt pelargonfan.


De orangefärgade och chokladbruna rudbeckiorna är helt nya för i år. Jättefina plantor som min svärfar frösått och delat med sig av. Det är mycket tack vare han som vi har så många fina ettåringar varje år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0