Dåliga dahlianyheter



Fjolårets darlingar, dahliaknölarna, frös tyvärr, det klarade inte den kalla vintern, trots att de förvarades i spån.



Himla tråkigt! De var ju såå fina! Men sånt är livet! Det blir till att köpa nya. Och istället för att plantera dahlior, som jag tänkt, gav jag mig på rabatterna – nu är de både krattade och gödslade. Thomas sopade växthuset och några av de övervintrade pelargonerna fick flytta in tillsammans med årets första petunior. Nu känns det som att våren är här på riktigt...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad konstigt att de frös ihjäl! Mina dahlior står kvar i sina krukor hela vintern. Jag ställer bara in dem som de är i garaget. Och de som växer på friland gräver jag upp och lägger i en hink med lite jord runt om. Detta har funkat i alla år! Och himla smidigt: Inget extra jobb alls: Bara att ställa in krukan i garaget. Testa! Mina dahlior är JÄTTESTORA nu. Fick tips om något långtidsverkande medel att blanda i jorden när jag väckte dem, och hjälp - de är monsterstora redan...

2011-04-10 @ 09:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0