Nyrenoverad dator

 
Jipppiiiiii, jag kan blogga igen!! Stolt köpte jag den här datorn för några år sedan för en bonuspeng som vi fick på jobbet. Inte minst för att kunna ta hand om alla bilder som jag tar och för att blogga. Och visst har det blivit några inlägg med åren. Mycket handlar det om livet på fäboden i Dalarna - om friggebobyggen, midsommarfirande, Karinkaffe, dala-utflykter, flodabroderier och annat smått och gott från Dala-Floda med omnejd. Men det handlar också mycket om mina stora intressen - loppis, blommor och bakning.
 
Tyvärr var jag inte lika duktig på att lägga över alla bilder som jag tog på andra hårddiskar, så till slut blev den här stackars datorn helt överfull. Det gick liksom inte att lägga över en enda bild till. Och alla programmen blev sega. En del gick inte att använda. Att blogga var inte att tänka på. Så då ringde jag minda döttrars kusin, som kan en hel del om hur datorer fungerar - han har själv byggt en från scratch!
 
Vincent tog hand om min dator och fräschade upp den så nu är min 8 år gamla mac helt som ny!!! Fantastiskt eller hur?! Och alla mina 10 000-tals bilder ligger i säkert förvar på en extra hårddisk. Tack Vincent! Jag hoppas du förstår vad din insats betyder för mig och mitt bloggarliv. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0