Elvakaffe med växtbytning

 
 Inte varje dag man får en inbjudan på facebook till Elvakaffe med växtbytning och plommonplock. Men när det väl händer, ja, då är det bara att tacka ja och hoppas att det inte var nåt annat viktigt som stod på agendan just den här dagen, för det här vill man ju inte missa! 
 
 
 
Jag tar med mig sticklingar från mina apple blossom, doft- och rosenpelargoner, som brer ut sig i växthuset. 
 
 
 
Maria delar med sig av sin mormors elefantöra - en 70-tals klassiker som åter blivit trendig.
 
 
 
Elefantöra är en lättskött blomma, enligt Maria. Lyckas man bara få den att trivas kan den leva i många år, om man planterar om den ibland vill säga.
 
 
 
Cecilia har med sig ett par paradisträd, från kamelbengt i Ormöga på Öland. Ännu en gammal lättskött krukväxt.
 
 
 
Cecilia har lyckats dela en orkidé, som vi får var sin stickling av. Jag får också med mig en rosa saintpaulia, en porslinsblomma och en bägarranka med mig hem.
 
 
 Maria har satt några skott av Mor och barn, som jag får en hel kruka av att sätta en plastpåse om, så att den får lite drivhuskänsla och sätter lite extra fart. 
 
 
 
Ja, det blev lite av en klädbytardag också. Tack vare att Maria rensat garderoben. Cecilia och jag är förstås glada för det. Och säkert också Rädda Barnen, som tack vare det fick vara med på ett hörn.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0