Egna pelargonsticklingar

 
I dag var en perfekt dag för att sätta mina pelargonsticklingar i krukor. Trots kyla och blåst. Solen tittade ju faktist fram och värmde lite. Och själv drog jag på mig skidbyxorna från 1960-talet. Och två hellyhansentröjor med luva på. Tur att det var så kallt, så att inga grannar var ute och såg min utstyrsel. Pelargonjorden hade maken redan införskaffat. Allt för att de små stjälkarna ska trivas och växa sig stora nog att få bo i växthuset. Sticklingarna tog jag från fjolårets pelargoner, som behövde beskäras, när vi tog fram dem från vinterförvaringen i slutet av februari.
 
 
 
Många nya pelargonkrukor blev det. Och förhoppningsvis så kommer de att rota sig och bli lika fina som rosenpelargonerna var i fjol (bilden till höger). Nu får de bo inomhus ett tag, tills den värsta frostrisken är över.
 
 
Så hoppas vi att växthuset kan fyllas i år igen med Appleblossom, Mårbacka och många andra spännande pelargonsorter. 
 

Kommentarer
Postat av: AnnaHelena

Wow - så många pelargonsticklingar! Det är så fint med pelargoner i lerkrukor tycker jag! Hoppas nu de tar sig fint allihop!

Kram // AH

2014-05-01 @ 22:53:22
URL: http://vardagimittliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0