Bananflugor till trots eller tack vare...

 
Hela hösten har bananflugorna surrat runt omkring oss eller rättare sagt, runt allt ätbart OCH I VÅRA VINGLAS! I dag hade de samlat sig kring frukten, och inte minst satt de på bananerna som överlevt höstlovet. Det var en av anledningarna till att jag bestämde mig för att baka Banana Chocolate Chip Muffin. Kan man inte eliminera
flugorna så får man ta bort godsakerna som de hänger runt.
 
 
 
Sagt och gjort, ägg, smör och gräddfil fanns hemma i kylen. Och som smaksättning till bananerna hittade jag en 70-procentig chokladbit, som jag hackade i bitar. 
 
 
  
 
Muffinssmeten klickade jag ner i randiga formar anpassade till Ikeas förträffliga muffinsplåt. Med den får du 12 lagom stora, svampliknande, muffins. I dag blev det ingen frosting på, det är ju oftast det som är det roliga med muffinsbaket. Då går i alla fall jag igång  - med spritsar, olika glasyrer och strössel av hjärtan och silverkulor. Men eftersom Allhelgonafikat drog igång mitt på dagen så hann jag bara inte. Och de små godbitarna gick åt ändå.
 
* Gå och se Spök! Skräckmusikalen som skrevs av Björn Skifs och Bengt Palmers för över 30 år sedan håller än. Med Lena Philipsson, Loa Falkman, Måns Zelmerlöw och Sussie Eriksson i huvudrollerna går den nu för fulla hus på Cirkus i Stockholm.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0