Första advent i Floda

 
1:a sdvent firade jag med mina föräldrar i Dala-Floda. Vi satte upp julstjärnor, bakade saffransbullar och jag hann göra en krans med dalaband att hänga på dörren.
 
 
 
Vi var på adventsgudstjänst i Floda kyrka, där bland annat den lokala kören sjöng stämningsfullt.
  
 
Mamma och jag fikade t o m på bykaféet, trots att vi bakat själva hela förmiddagen. 
 
 
 
Och jag var in på Hemslöjden och beundrade deras julgran som var full med hemmagjorda lotterivinster inför julmarknaden. Jag passade även på att köpa en fin bok om påsöm och de folkliga brodertraditionerna i Floda. Kollade även på några av deras fantastiska stickade vantar som går att köpa här. Och fick några bra pysselidéer på köpet. Fantastisk helg med andra ord!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0