Cecilia har en blommig Jobsväska

Halvelvakaffe med Cecilia är jag inte så bortskämd med, desto roligare när det blir av! Det händer att vi tar oss ända ut till Rosendals trädgård på Djurgården, men i dag blev det en cykeltur till Tulpanens hus i Åkeshov. Med Cecilia blir det aldrig tråkigt, vi har hur mycket som helst att prata om. Ofta gör vi något annat, samtidigt som vi löser alla världsproblem, som att kolla på blommor eller baka surdegsbröd. Och så fikar vi förstås.

 

 

För någon midsommar sen var Cecilia med familj på besök i Dalarna och vi tog en tur till SIljansnäs där Jobs med sina handtryckta mönster finns. Cecilia köpte en av deras blommiga väskor och jag vet att den numera är en av hennes favoriter. Folklore, Morfars trädgård, Paradisträ, Tistlar, Tulpaner är bara några av deras fantastiska mönster. Jag var in på Svensk Hemslöjd i Stockholm för några dar sen och hittade flera av Jobs fina textilier i form av tyger, väskor och brickor. Jag föll för "Sommar" med rosa pioner på och tänker återvända till Jobs i Siljansnäs i sommar och leta efter en egen väska i det fina tyget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0