Loppisstråk i Notting Hill



Vem hade kunnat tro att vi skulle få gå på loppis MITT I CENTRALA LONDON?! Varje lördag flyttar vintagebutiker, enskilda loppisar och andra prylförsäljare i Notting Hill ut på gatan och Portobello Road förvandlas till en enda stor marknad. Tack för tipset, Johanne!



Och visst kan man FYNDA! Vackra mormorskoppar i engelskt porslin och stil! Hade mer än gärna släpat med en hel servis hem, men nu var ju resväskan redan fullastad med andra souvenirer – bl a kläder från Primark.



Blev särskilt förtjust i några kaffekoppar med rosenknoppar på. Men det fanns mycket annat roligt i porslinsväg också. Tekannor, blomkrukor och fina fat.




Vi passerade flera små inbjudande kaféer och muffinsställen längs stråket. Och vi shoppade loss bland tepåsarna på Marks & Spencer, som vi också hittade på vägen.




Vi hade spanat in Paul Rhodes, ett kafé med eget bageri, i början av promenaden och där slog vi oss ner till sist med varsin cappuccino och cheesecake.




Smycken i silver och guld var populära stånd. Mycket samlar vi på, men några juvelsamlare är vi inte. Och tur är väl det.




Amanda hittade däremot en låda med prisvärda spetsar som hon kunde välja och vraka bland.



Vintagesmyckena reades ut för fyra pund styck! Inga gnistrande örhängen av swarovskikristaller dock. Men Emilia utökade sin ugglesamling med ett halssmycke.




Fågelburarna ville jag ju gärna ta med hem, men ibland får man nöja sig med att bara titta.

Och samla på sig idéer. Och bilder kan man ju alltid ta några...


Kommentarer
Postat av: ingela

Nej men se vilken himla tur man kan ha... först fann jag hit via olvon... letade mig sedan till första sidan och ser ditt inlägg från Notting Hill... dit kom vi aldrig, men nu ser jag det borde vi nog. Så, nu måste vi ju tillbaka till brottsplatsen... Hälsningar från Ingela på Hållplats Åhus



Nu sparar jag din adress så jag kan hitta tillbaks.

2012-06-04 @ 18:30:14
URL: http://hallplats-ahus.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0