Första, andra, tredje...


Loppis i all ära! Men vem drömmer inte om att få vara med om en äkta gårdsauktion med varm korv, kaffe i plastmuggar och möjlighet att ropa in saker?


Sagt och gjort, vi lämnade Dala-Floda och for några mil vidare västerut till Dala-Järna för att se om vi skulle få vara med om allt det där. Och det fick vi. Till vår stora förtjusning.


Auktionisten Roland Pettersson sålde allt från trasmattor för ett par tior till allmogebord och stolar för några hundralappar. Men de turkosfärgade trädgårdsstolarna utan ryggstöd, mer shabby än chic, gick för nästan två tusen kronor styck! De var populära, liksom trästegarna, som jag gärna hade burit med mig hem.


Men visst gick det att fynda! Jag ropade in en stor låda med gamla gardiner, hela spetsar bland annat, OCH ett åklä, dvs ett vävt överkast, i vackra dalamönster och färger – allt för 40 kronor...



Den här fina krukan från England fick jag tillsammans med en Uppsala-Ekebykanna och ett ugnsfat från Gustafsberg för en tjuga. Krukan har fått flytta in i växthuset där jag samlar på vackra saker mellan pelargoner och dahlior.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0