Massor av blominspiration!

&


Snön smälter med raketfart och även om det ser
för tråkigt uti trädgården just nu, så börjar jag inse att det finns
ett grönskande liv inte allt för långt borta!
Det gäller bara att hålla ut och att utnyttja tiden
fram till dess på bästa möjliga sätt,
så att man är redo när frostrisken är över och nya land ska erövras.
Eller blir det kanske pallkragar i år?
Är man i riskzonen för ryggskott
så är ju det verkligen ett alternativ.
Själv tänker jag botanisera i ett antal frökataloger
och försöka att inte freaka ut
helt då det finns så många sorter att välja bland.
För att få lite tips och idéer om hur jag ska närma mig vår trädgård
i år ska jag bläddra i trädgårdsböcker.
I början av mars tänker jag besöka "Rum och Trädgård"
i Kista,för att njuta av uppbyggda trädgårdsmiljöer och trädgårdsprylar
av alla de slag och inte minst handla fröer av Impecta fröhandel,
Jennys fröer och sånt och Rara Växter.
Sticklingar köper jag gärna av Rockdala.
Bilden på rossoffan ovan tog jag på Nordiska Trädgårdar
förra året.




Kommentarer
Postat av: Amanda :)

Cool soffa! <3

2011-02-05 @ 21:42:39
URL: http://bymandizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0