Bullbak i Bromma

 
Hembakta bullar med ska helst ätas med detsamma de kommer ut ur ugnen. Så det gäller att tajma kaffebryggningen med bullgräddningen. Ibland går det bra. Har man fem degar till att kavla så är det inte helt lätt att ta en paus och fika mitt i bullbaket, men det är ju det som är själva grejen, så det gäller att passa på!
 
 
 
 
Inspirerad av tv-programmet Hela Sverige bakar  som går i sjuan på torsdagar så satte jag en bulldeg i dag. Tänkte att tjejerna skulle ha ett litet bullförråd i frysen nu när det är höstlov och allt. Och inte vet jag om det berodde på de många tända stearinljusen, men degen jäste som aldrig förr...
 
 
Själva bulldegen går egentligen väldigt snabbt att göra. Och medan den står och jäser så är det bara att förbereda de olika fyllningarna. Jag gillar variation och den här gången blev det inte mindre än tre olika sorters fyllningar. Smaskiga chokladbullar, klassiska kanelbullar och kardemummabullar med mandelmassa och äppelmos - som svägerskan Maria har kokat ihop.
 
 
 
Voila - en plåt med rykande färska bullar är inte helt fel i höstrusket! Speciellt inte om man får chans att avnjuta dem tillsammans med sina höstlovslediga döttrar:)
 
*Att låta alla barn, som i dag lever under ett utvisningshot, få stanna här i Sverige – det vore väl nåt att satsa på. Även om föräldrarna inte uppfyller Migrationsverkets kravspec. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0