Elvakaffe på fd Tulpanens hus


Elvakaffe är en slags vardagslyx som jag gärna unnar mig när jag är ledig. Och gärna tillsammans med någon som uppskattar det på samma självklara sätt som jag gör. Cecilia och jag har haft många intressanta kaffestunder ihop under årens lopp. I dag tog vi en gemensam promenad och landade på f d Tulpanens hus i Åkeshof, som numera bytt ägare och går under namnet Frö, knöl och kruka.

 

 

 

Konceptet är detsamma som tidigare – ett kafé och en blombutik inrymt i ett växthus med massor av växter och tillhörande asseccoarer, vackra krukor, som de här turkosa på bilden, och diverse pynt – sånt man blir glad av helt enkelt!

 

 

 

Här har våren anlänt med fräscha tulpaner från Ekerö, blommande pärlhyacinter och vackra limefärgade hortensior i mängder, varav en fick följa med hem. Ett besök rekommenderas varmt. Stället på minner litegrann om Rosendals Trädgård, fast i något mindre och enklare form.

 

Elvakaffe

 

Och för er riktiga kaffemostrar vill jag också passa på att tipsa om boken, Elvakaffe, av fd kollegan Lena Hedman och Irja Åsling. En höjdare om man, som jag, älskar det mytomspunna kaffedrickandet.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0