Landsortsloppis

Besöket i Vingåker i helgen gav mersmak! Vi pratar ofta loppis på jobbet nu för tiden och jag fick ett hett tips av Maria, min Året Runt-kollega, om en rolig second hand-butik i Vingåker. Ja, Vingåker ligger inte nästgårds Bromma precis, men eftersom vi tillbringat en del av helgen i Katrineholm, två mil från Vingåker, så åkte vi dit och kollade. Två saker, nej tre förresten, visste jag om Vingåker sen tidigare. Göran Persson och Göran Greider (numera självskriven flodabo) kommer därifrån. Och där finns en välkänd Outlet. Nu vet jag desto mer.

I VIngåker finns en riktigt rolig loppis med tillräckligt mycket av varje till rätt pris för att den ska locka folk från när och fjärran. Loppisen drivs dessutom av ett gäng välgörenhetshjältar som skänker allt överskott till människor i nöd. Här finns också ett genuint 50-talsinspirerat konditori, med gott hembakat bröd. Och mitt i byn ligger ett slott - Säfstaholms slott med en handelsträdgård inpå knutarna. Till råga på allt finns här inte EN outlet utan flera stycken, bland annat en som säljer Delicatodammsugare, så gissa om vi kommer att återvända hit i sommar för att utforska allt det som vi inte hann med den här gången! Tack för tipset, Maria!

 


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Slottet har en fin örtagård också - iaf var det så förra sommaren jag var där på spaning. De har också varje sommar intressanta konstutställningar .

2012-04-27 @ 19:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0