Vår i luften



I dag har jag frossat i blommor på Trädgårdsmässan, ”Rum och Trädgård”, i Kista. Där fanns mängder av hortensia, vårlökar och pelargoner samt tulpaner att inspireras av. Bland annat. Det fanns mycket annat också. Som fina krukor, redskap, kläder och andra trädgårdsassociarer.



Lila ranunklar från Blomsterlandet fick följa med hem.



Hortensian hör till det ståtligaste man kan ha i blomsterväg den här tiden på året. Jag valde en vit och köpte också en ljust turkos kruka till den.



Små fågelbon av gamla kvistar med ägg i är fina blickfång. Passade därför på att investera i två stycken.



Ett bo satte jag på en ståltrådskrona, som vi köpte i "Nymodigt", en rolig liten butik i Björbo i somras. I Björbo fanns tidigare inredningsbutiken "Koffert", som numera ligger mitt emot mitt jobb på Humlegårdsgatan vid Stureplan. Den drivs av en björbotjej.




Det lilla boet med vaktelägg rymdes i en glaskupa,
ett tidigare reafynd från Plantagen.



Burar i olika former verkar vara en trend som håller i sig.
Jag har själv länge varit sugen på en, men det blev tyvärr ingen i dag heller.



Betong är hett i trädgårdssammanhang! Och i vår är det
betongrosor som gäller.



Susanna Zacke och Sania Hedengren tipsar om hur man
enkelt gör egna fina betongfigurer i boken
"Betong – en gjuten hobby", Semic förlag.
I slutet av mars kommer de ut med en uppföljare,
"Nytt och kreativt med betong och loppisfynd".
Har själv som mål att försöka gjuta rabarberblad i betong.
Bättre sent än aldrig...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0