Kofestloppis

Äntligen har jag lite nätkontakt här ute på fäboden och kan publicera lite bilder från vår loppis som vi hade på Kofestmarknaden i Dala-Floda för några dagar sen. Solen gick tidigt upp över kyrkbyn på kofestlördagen och stannade kvar hela dagen, trots regntunga skyar kvällen innan.



Vi var tidigt på plats och satte upp tält och plockade upp alla fina loppisfynd som vi samlat på oss under våren för just det här tillfället när Drängpers loppis skulle öppna för en dag.


Vi dukade upp med rosenmönstrade kaffekoppar och gamla glas på nysilverbrickor. Och dagen till ära tog vi även på oss våra flodadräkter, som vi tycker passar perfekt på kofesten.


Spelmän hör ju också till på kofesten och några av dem stannade till och underhöll i vårt hörn.


Tjugo koppar Arabia från Ekerö gick åt som smör i solsken.


De blommiga kopparna var populära och som tur var hade vi några olika på lager. Men det var bara de här, som Inger fyndade, som hade egna ansietter.


Grönt glas i alla former var det också stor efterfrågan på.


Nya loppisskylten lockade och vår loppis var välbesökt och det är vi jätteglada för!


Blommor i gräddsnipor och glas gav loppisen en särskild färgklick.


Att duka upp till kalas med alltifrån vita dukar, likörglas på nysilverbrickor och kaffeserviser var uppskattat av våra loppiskunder.



Smycken i en gammal trälåda gjorde succé!


Hade inte riktigt förväntat mig att mina gamla halsband skulle gå SÅ bra...


Kuddar och träskor hade jag satt upp mest som blickfång, men de gick också åt.


Norska spelmän drar en gammal polska ihop med delar av Floda spelmanslag.


Några snapsglas i en liten trädlåda tillsammans med en bok om snapsar sålde vi som ett färdigt presentkit.


En äkta flokulla med kråka och allt.


Hemslöjdsdockorna prissattes så högt att de fick följa med hem igen. Precis som vi ville.


Jättekul att så många kom och fyndade!


Tjejernas leksaker fick nya små ägare.


Deras bord var omringat av småttingar.


Vår sandvikagranne kom med glada tillrop och fyndade på köpet. Och det var i stort en riktigt rolig dag som gav mersmak!



Kommentarer
Postat av: AnnaHelena

Fantastiskt! Önskar att jag hade varit där! Jätteimponerad är jag. Och jag ser saker på bilderna som jag gärna hade köpt av er....



Kram // AH

2011-07-18 @ 23:38:03
URL: http://vardagimittliv.blogspot.com
Postat av: Johanne

Det var ett otroligt smakfullt antik & loppisbord! Och vilka fina försäljerskor. Roligt att ÄNTLIGEN få se bilder.



PS Det där ensamma vinglaset med grön kupa – blev det sålt? Annars är jag spekulant.

2011-07-20 @ 10:37:55
URL: http://www.borntoknitblog.blogspot.com
Postat av: Anonym

tack för glada tilllrop! ni skulle förstås ha varit med! det hade varit roligt! och till Johanne kan jag säga att det gröna glaset finns kvar till nästa år, så då är du varmt välkommen då! boka in er i tid! jag lovar att bjuda på riktig flofika!

2011-07-20 @ 18:16:07
URL: http://linneaskariskulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0