Flyttkartonger överallt



Förändringens vindar blåser på övervåningen! Det är flyttkartonger överallt, för nu ska tjejerna göra om i sina rum. Igen. Det är väl knappt tre år sen sist. Från rött och svart till vitt, vitt, vitt. Med något lila inslag. Eller rosa. Eller turkost. De har inte riktigt bestämt sig än. Men det är väl bra att våra tonåringar lägger sin energi på vettiga saker som att skrapa, måla och möblera om hemma. Då får faktiskt T och jag ställa upp med lite färg, några meter tapet och kanske en ny matta eller ny lampa... Eller hur?


En make over innebär ju faktist att tjejerna noggrant går igenom sina byrålådor och sorterar och delar upp i olika högar. En för släng, en för spar och så en för sommarens loppis! Och det är ju jättebra! Amanda och jag hade dessutom riktigt roligt när vi tog oss igenom hennes gamla teckningar, födelsedagskort och kalasinbjudan. Jag lyckades i sista stund rädda mina antika pappersdockor med bl a familjen Trapp från att åka i pappersinsamlingen. Jag vet inte riktigt vad jag ska ha de slitna pappersdockorna till, men att slänga dom känns alldeles för dramatiskt. Har de nu klarat alla storstädningar i nästan 50 år, får de allt hänga med ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0