Doften av hyacinter



Hyacinter är verkligen min favoritblomma i juletider! Löken är vacker, jordnära och genuin. Blomman är färgstark – lila, rosa eller vit. Och de doftar underbart! Varje år försöker jag hitta på nåt nytt sätt att plantera dem på. I hyacintvas med lökens rötter i vatten eller nerstuckna i olika zink- eller kopparkärl. I år har jag satt ner hyacinterna i gamla syltburkar av glas och stoppat lite kuddmossa runt dem. Där gör de sig bra. Tillsammans bildar de ett stämningsfullt stilleben. Och doften sprider sig i hela huset.


Kommentarer
Postat av: Åsa Ibrahim

Vi tackar så mycket jättefina bilder och texter. Du har lagt ner mycket jobb. Tack för att ni kom hela familjen. I dag är vi trötta och glada!

2011-12-05 @ 10:30:22
Postat av: [FOTOBLOGG] o livet med ADD Uppmärksamhetsstörning

gå in på denna länken och läs inlägget: http://shadowzplay.blogg.se/2011/december/bloggareforvarjeunge.html

få reda på hur just DU kan hjälpa utsatta barn! du behöver inte ge bort några pengar om du inte vill, det enda du behöver göra är att skicka iväg ett mejl och sedan uppmana folk att göra detsamma! SPRID DETTA VIDARE, HJÄLP BARNEN. även barn i Europa och Sydamerika såsom barn i Afrika och Asien. BARN ÖVER HELA VÄRLDEN!

(ursäkta om du inte vill ha sådan här "reklam" men jag tycker detta är viktigt)

2011-12-05 @ 10:46:12
URL: http://shadowzplay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0