Silverbestick i ask


Mitt i all julrusch tog vi en avvikare och smet in på några av våra favoritloppisar i går. Och tur var väl det! Där på ett bord låg ett fantastiskt fint etui med silverbestick till ett rimligt pris så det var bara att hugga direkt. Det är inte ofta man stöter på ett helt set med ask och allt. I fint skick dessutom. En riktig raritet!




Att samla på nätta och lite nötta kaffekoppar är en rolig last som jag har. De behöver varken vara dyra eller antika, men de ska ha det där speciella som gör att man bara inte kan låta bli att köpa dem. Sen spelar det ingen roll om det bara finns några enstaka av dem. Är de tillräckligt vackra så finns det en plats hemma i hyllan för dem i alla fall. Och skulle jag någon gång öppna det där kaféet som jag alltid dagdrömmer om, så vore det ju jättekul att få servera kaffe ur alla dessa koppar.


Kommentarer
Postat av: Johanne

Besticklådan var verkligen ett riktigt fynd!

Och tycker absolut att du ska öppna kafé. På Söder. I närheten av Mariatorget.

2011-12-12 @ 09:05:29
URL: http://www.borntoknitblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0